شکستن ساروج

شکستن ساروج

شکستن ساروج

 

<a href=شکستن ساروج" width="340" height="148" data-lazy-src="http://katrock.ir/wp-content/uploads/2018/11/5555888.jpg" data-lazy-srcset="http://katrock.ir/wp-content/uploads/2018/11/5555888.jpg 340w, http://katrock.ir/wp-content/uploads/2018/11/5555888-300x131.jpg 300w" data-lazy-sizes="(max-width: 340px) 100vw, 340px" data-was-processed="true" />

شکستن ساروج

ساروج چیست : ساروج مخلوطی از آهک و خاکستر و روث حیوان که با گل و آب مخلوط می کنند و بعد از اینکه خشک شد آن را در کوره آتشین می سوزانند تا اینکه به ساروج تبدیل شود.

 شکستن ساروج

نحوه شکستن ساروج

بعدا آن را نرم می کنند یا کوبیدن پتک و یا با سنگ آسیاب بروی آن می چرخانند که نرم شود و خاکستر که در آب به مرور جذب انیدرید کربنیک کند و آهکش به صورت سنگ آهک که محکم و پایدار است در دوران گذشته ساروج از اهمیت خاصی برخوردار بوده و جهت ساختن حوض، آب انبار، برکه گرمابه و بنای خانه و سد کاربرد داشته است.

آیا می توان ساروج را خرد کرد :

طریقه خرد کردن هر کدام از انواع ساروج ها متفاوت است ولی به طور کلی می توان آنها را خرد کرد و از بین برد. برای مثال یک الماس را فرض کنید به راحتی خرد می شود و به قطعات کوچک تقسیم می شود. ساروج هم مانند همین الماس است.

۱٫ استفاده از کتراک و مواد منبسط شونده : جهت شکستن ساروج می توانید از کتراک استفاده کنید. کتراک هنگامی که با آب مخلوط می گردد و به شکل ملاتی درون چال هایی که به همین منظور در سنگ ایجاد شده ریخته می شود با گذشت زمان منبسط می شود و موجب شکستن سنگ و ساروج می شود.

۲٫ استفاده از دستگاه کات مرتار : این دستگاه با ایجاد فشار در داخل ساروج آن را متلاشی می کند. روش کار بسیار ساده و قابل حمل با موتور بنزینی می باشد. ابتدا دو حفره ایجاد می کنید و جک های دستگاه را درون آن دو سوراخ قرار میدهید. سپس دستگاه را روشن کرده و در زمان ۲ الی ۵ دقیقه کار شکستن ساروج به پایان می رسد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  ساروج شکن

۳٫ استفاده از حلال ساروج : قابلیت انحلال هیدروکربورها در آب عموما خیلی کم است. مقدار آب موجود در هیدروکربورها با افزایش درجه حرارت زیاد می شود. حلالیت هیدروکربورها در کلروفرم، سولفور کربن و تتراکلریدکربن حائز اهمیت است که با افزایش درجه حرارت، زیاد و با افزایش وزن مولکولی کاسته می گردد. قابلیت انحلال آروماتیک ها بیشتر بوده و بعد از آنها اولفین ها – نفتن ها – متانی ها قرار دارد. ضمنا قابلیت انحلال ترکیبات اکسیژنه – ازته – سولفوره کمتر از هیدرو کربورها می باشد. بالاخره نفت، حلال هیدروکربورهای گازی شکل و تقریبا تمام هیروکربورهای جامد – گریس ها – رزین ها – گوگرد و ید می باشد. ۱٫ تیتراسیون کربنات سدیم ۲٫ دی سولفات آمونیوم ۳٫ هیدروفلوریک اسید صنعتی.

۴٫ استفاده از انفجار : یکی از روش های معمول شکستن ساروج استفاده از مواد آتشبازی می باشد

شکستن ساروج

download 11 - شکستن ساروج

شکستن ساروج

۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵– ۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶  اقای حسینی مدیر فروش و مشاور تخریب

۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰ اقای احمدی نمایندگی فروش تهران

اقای حسینی نمایندگی اصفهان    ۰۹۱۳۹۶۱۴۶۸۴

ارسال با اتوبوس و باربری به تمام نقاط کشور و تهران  ارسال با پیک وخرید حضوری

ادرس دفتر فروش : تهران . خیابان آذر بایجان . بین خیابان کارون و قصر دشت . روبروی پمپ بنزین . پلا ۱۰۰۵ .واحد ۴

قبل از مراجعه حتما هماهنگ شود . ساعت کار از ۹:۳۰ صبح تا ۲۰   ۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵-۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

ادرس انبار تهران : میدان قزوین. خیابان قزوین . روبه روی شهرداری . گاراژ رامین . پلاک ۳۱ . اقای دربانی.

قبل از مراجعه حتما تماس گرفته شود . ساعت کار شنبه تا چهارشنبه  ۹ تا ۵ بعد از ظهر -۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰

شکستن ساروج

 

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  ملات ساروج