چگونه با گنج یاب کاوش انجام دهیم؟

چگونه با گنج یاب کاوش انجام دهیم؟

چگونه با گنج یاب کاوش انجام دهیم؟

 

ا سلام , حتما برای همه ی شما سولات و ابهاماتی در مورد چگونگی انجام کاوش بهینه , انجام بهترین کارها در هنگام اسکن و چگونگی کار با فلزیاب بوجود آمده و ما در اینجا به ارائه ی مطالبی برای پاسخ به سولات گنگ موجود در ذهن شما می پردازیم تا در افزایش آگاهی و اطلاعات شما تاثیر کوچکی داشته باشیم . در ادامه ی این مطلب به نکاتی اشاره میشود که با رعایت آنها در هنگام کار با فلزیاب صوتی و تصویری موفق به انجام کاوش های حرفه ای میشود بدون اینکه در حین اسکن سردرگم شوید .

چگونه با گنج یاب کاوش انجام دهیم؟

چگونه یک کاوش موفق انجام دهیم ؟

در ابتدا به ارائه مطالبی در رابطه با کار با فلزیاب تصویری و چگونگی انجام کاوش موفق با آن می پردازم , اول از همه باید توجه داشته باشید همانطور که در بحث های قبلی اشاره شد اپراتوری کار بلد و نسبتا حرفه ای باشید چون در غیر اینصورت با در اختیار داشتن بهترین دستگاههای فلزیاب و گنجیاب نیز نمیتوانید به اهداف دست پیدا کنید . اما در رابطه با اسکن با اسکن فلزیاب باید گفت که همواره سعی کنید از شمال به جنوب جغرافیایی اسکن و کاوش انجام دهید البته این مورد اجباری نیست و رعایت آن میتواند در عدم سردرگمی شما و سایر موارد موثر باشد در ادامه با روشن کردن دستگاه همواره سعی کنید تا با انجام دو بار اسکن از مکان دقیق هدف مطلع شوید چون هیچ دستگاهی بی خطا نیست و همواره در هر محیطی عواملی وجود دارند که باعث آشفتگی امواج و سیگنال های دستگاه شوند .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  دشمن ساروج

 

چگونه با گنج یاب کاوش انجام دهیم؟

انجام کاوش دقیق با فلزیاب تصویری

بدین منظور میتوانید بار اول محیط و مساحت بزرگی را در حد 5 الی 6 متر در نظر بگیرید و در صورت وجود هدف و نشان دادن آن در مانیتور دستگاه تصویری بار دوم مساحت کمتری مثلا ابعاد 2 الی 3 متر را مورد اسکن قرار دهید با این ترفند شما میتوانید از مکان دقیق هدف با کمترین خطا مطلع شوید و مورد دیگری که همواره در استفاده زا هر دو نوع دستگاه صوتی و تصویری مد نظر است این باید باشد که پس از کمی حفاری بصورت مجدد اقدام به استفاده از دستگاه و اسکن مجدد کنند تا بیش از پیش از محل هدف مطلع شوند و در حفاری دچار اشتباه و سردرگمی نشوند . مورد دیگری که مد نظر است بالانس زمین است که اکثر فلزیاب های تصویری دارای بالانس خودکارند اما در مواردی ممکن است که فلزیاب مدنظر دارای این قابلیت نباشد که در این صورت باید اپراتور به بالانس کردن زمین نیز توجه داشته باشد .

انجام کاوش دقیق با فلزیاب صوتی

در رابطه با فلزیاب صوتی علاوه بر رعایت مواردی که در ابتدای بحث گفته شد باید اضافه کرد که چون روش کاری بیشتر فلزیاب های صوتی یکسان است در وهله ی اول اپراتور باید به صاف و هموار کردن مسیر کاوش بپردازد که این کار برای دستگاه هایی با خاصیت بالانس خودکار زمین لازم نیست و باید به این نکته نیز توجه داشت که وقتی بالانس مثلا بر روی 10 سانتی متر تنظیم شده است در حین کار نیز همین مقدار حفظ شود و تغییری نکند . بعد از این کار نوبت به استفاده از دستگاه فلزیاب میرسد , باید توجه داشته باشید که بعد از روشن کردن دستگاه و انجام کمی کاوش و در صورت ایجاد هشدار های صوتی توسط دستگاه سریع به این فکر نیفتید که چیز با ارزشی یافته اید . پس از انجام 30 الی 40 سانتی متر حفاری دوباره اقدام به اسکن مجدد کنید شاید در عمق کم فلز بی ارزشی مانند ضایعات آهن وجود داشته باشد و با توجه به نزدیکی آن به سطح خاک دستگاه سیگنال آنرا بهتر از هدف اصلی دریافت کرده است پس با انجام اسکن مجدد از سردر گمی و گول خوردن توسط اهداف بی ارزش جلوگیری کنید . شما عزیزان میوانید با تکرار این کار یعنی انجام اسکن های مجدد پس از حفاری نیم یا یک متری از صحت وجود هدف پی ببرید .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  آشنایی با کتراک

چگونه با گنج یاب کاوش انجام دهیم؟