همه چیز درمورد گنج یاب ها

همه چیز درمورد گنج یاب ها

همه چیز درمورد گنج یاب ها

 

متاسفانه دستگاه گنج یاب هدف تعداد زیادی از افراد برای به دست آوردن گنج هاي‌ زیرخاکی می‌باشد. اما در اکثر مواقع کاوشگران فلزات بی ارزش را در زمین پیدا میکنند. فلزیاب ها می‌تواند در موقعیت یابی فلز در زیر زمین بشما کمک کند. فلزیاب ها جدید قابلیت جداسازی داشته و فلز با ارزش را از سایر فلزات بی ارزش جداسازی و قابل تشخیص می کند.

فلز یاب ها بوسیله یك سر آشكار ساز «كه طبق معمولً یك سیم پیچ الكتریكی در نزدیكی سطح زمین است» كار می كند. یك میدان مغناطیسی كه بوسیله این سیم پیچ به وجود می‌آید، در خاك نفوذ می كند، اگر میدان از آهن، فولاد، یا فلزات خاص دیگر عبور كند، یك جریان ضعیف در فلز ایجاد می‌نماید. این جریان متقابلاً میدان مغناطیسی تولید می كند، كه از همان سیم پیچ یا سیم پیچ دیگری در سر فلزیاب عبور می كند، و سیگنال ضعیفی را دراین سیم پیچ ایجاد می كند.

همه چیز درمورد گنج یاب ها

فلزیاب فرکانس پایین

برای کسانی که درمورد فلزیاب پالسی فرکانس پایین اطلاعاتی ندارند این مطلب میتواند خیلی مفید باشد. عموما برای تعداد زیادی از خریداران فلزیاب این سوال پیش می‌آید که چه فلزیابی مناسب است.معیار های مختلفی برای یک فلزیاب خوب درنظر گرفته میشود که یکی از مهم‌ترین انها فلزیاب پالسی فرکانس پایین بودن آنهاست.

دستگاه هاي‌ پالسی فرکانس پایین برخلاف سایر سیستم ها دارای عمق نفوذ بیشتری در زمین هستند یعنی در هر خاک و زمینی به اسانی نفوذ میکنند از ان طرف هرچقد فرکانس دستگاه بالاتر باشد این قضیه برعکس میشود.طلایاب ها و گنج یاب هاي‌ پالسی فرکانس بالا فقط در هوا عملکرد خوبی دارند ودر زمین عملکرد آن ها فوق العاده ضعیف می‌شود.آن گونه دستگاه ها در عبور از یک لایه نازک سنگی هم دچار مشکل می‌شوند.پس باید به این موضوع کامل واقف باشید که تست در هوا همیشه نمیتواند مفید باشد.

دامنه فرکانسی بهترین فلزیاب ها بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ هرتز می‌باشد یعنی دراین بازه در زمین نفوذ دارند.از بازه ۴۰۰ تا ۶۰۰ نظارت دستگاه سخت میشود ودر این قسمت همه ی چیز به نحوه طراحی سازنده سیستم بستگی دارد. از بازه ۶۰۰ به بالاتر دستگاه کاملا حالت نقطه زنی خودرا در زمین از دست می‌دهد.

انواع فلزیاب های مختلفی که باید بشناسید

انواع فلزیاب و طلایاب و شناخت آن ها یکی از ملزمات شناخت آن گونه دستگاه هاي‌ فلزیاب می باشد. شاید برایتان جالب باشد فلزیاب و طلایاب ها انواع مختلفی دارند و بسته به کاربرد به مدل هاي‌ گوناگونی تقسیم بندی میشوند. هر یک از این سیستم ها در کارهای مخصوص بخود استفاده می‌شود. تقسیم بندی انواع فلزیاب و طلایاب به شرح زیر می باشد و قیمت فلزیاب طبق معمول بر اساس عملکردشان می‌باشد:

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  دشمن ساروج

همه چیز درمورد گنج یاب ها

فلزیاب TR

این نوع دستگاه هاي‌ فلزیاب کاربردی خاصی ندارند.فلزیاب هاي‌ تی آر، تفکیکی ندارند و برای یافتن فلزات بزرگ مانند لوله هاي‌ آب و رگه هاي‌ بزرگ فلزی ساخته شده اند.کار کردن با این فلزیاب ها بسیار سخت است و عموما بدلیل خطای بالا از جمله تعیین مکان دقیق فلز، درخواست بسیار کمی دارند.
متاسفانه در کشورمان بدلیل کمبود اطلاعات خریداران ارجمند، تعداد زیادی از شرکت ها به تبلیغ و فروش این دستگاهها با برندهای خارجی میپردازند.

فلزیاب ماهواره ای

دستگاهی به اسم فلزیاب ماهواره اي، چیزی جز کلاهبرداری نیست. این فقط یک پروژه تحقیقاتی داخل سازمانی ناسا درسال ۲۰۱۰ و ان هم به‌صورت GPR و ژئوفیزیک و لایه هاي‌ مختلف زمین به منظور بخش معدن یابی استفاده می شد و اصلا در زمینه نقطه زنی هیچ کاربردی ندارد.

همه چیز درمورد گنج یاب ها

فلزیاب لیزری

متاسفانه عده اي به اسم وجود گرما در اطراف فلزات قدیمی اقدام به فروش این دستگاه هاي‌ گرماسنج به اسم فلزیاب کرده اند.غافل این که این گرما در عمق زمین قرار دارد نه در سطح زمین و این گرما هم به حدی نیست که سطح زمین را تحت تاثیر خود قرار بدهد.
از این دستگاه ها بعنوان فلزیاب مادون قرمز هم به فروش میرسد. این دستگاه هاي‌ ترمومتر لیزری هیچ کاربردی در گنج یابی ندارند و فروش انها دراین زمینه کاملا کلاهبرداری می‌باشد.

فلزیاب دوربینی

دسته ي دیگری از بدترین نوع کلاهبرداری شرکت هاي‌ فلزیاب، فروش فلزیاب دوربینی می‌باشد.مثلاً برخی از دوربین ویژه مستند سازی طبیعت که برای زوم بهتر و ضبط صدای باکیفیت دیجیتال اطراف و حیوانات بعنوان دستگاه فلزیاب ام تا ال به افراد نااطلاع میفروشن.

همه چیز درمورد گنج یاب ها

فلزیاب vlf

فلزیاب هاي‌ vlf اساسا دیجیتالی هستند و دارای مزیت و معایبی هستند.عموما از این دستگاه ها درکنار ساحل دریا برای پیدا کردن اشیاء گمشده افراد استفاده میشود ولی متاسفانه در ایران با این دستگاه ها در بیایان ها بعنوان کاوش استفاده میشود که مهمترین دلیل ان نداشتن اطلاع خریدار می باشد.

مهمترین مزیت این دستگاه هاي‌ فول دیجیتالی، جداسازی ۸۰ درصدی انها می باشد یعنی برای هر فلزی بوق خاص می‌زند و روی نمایشگر نام فلز را نمایش می‌دهد.

فلزیاب هاي‌ vlf بسیار سبک بوده و دیسک «استاندارد» ان ۲۵ سانت و عمق کاوش واقعی ان از ۱ متر «با هر لوپی» بیشتر تجاوز نمی‌کند«در عمق یک متر توانایی یافتن فلزی با سطح یک متر دریک متر دارند» و بیشتر بعنوان فلزیاب هاي‌ تفریحی استفاده میشوند.متاسفانه در کشور ما به اسم این که این فلزیاب بیش از ۵ متر می‌زند از افراد نااطلاع کلاهبرداری میکنند.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  اطلاعاتی درمورد خرید وفروش گنج یاب

 

فلزیاب GPR

این نوع فلزیاب کاملا شبیه رادار عمل میکنند یعنی موج رادیویی با سرعت ۱۰ تا ۱۰۰۰ مگاهرتز ارسال شده ودر عمق به فلز برخورد کرده و برمیگردد و شروع به تشابه سازی میکنند.

این نوع دستگاههای فلزیاب به صورت تصویری هستند و عمق فلز را نشان می دهند. نسبت به سایر فلزیاب ها عمق بیشتری دارند و بیشتر در زمینه مطالعات زمین شناسی استفاده میشوند. در زمین هاي‌ ساروجی،سنگی و صخره اي میزان عمق آن ها بدلیل عدم نفوذ امواج کاهش مییابد و فقط توانایی یافتن فلزات با حجم بسیار بزرگ را دارند. همیشه نتایج آن ها درست نیست و بیشتر در زمینه معدن یابی استفاده می‌شوند.

همه چیز درمورد گنج یاب ها

فلزیاب پالسی

هترین و محبوب ترین نوع فلزیاب هاي‌ کاوش، فلزیاب هاي‌ پالسی می باشند.این نوع فلزیاب ها دارای جداسازی می باشند.توجه داشته باشید هیچ یک از فلزیاب هاي‌ پالسی دنیا میزان عمق هدف را نمایش نمی‌دهند و عمق آن ها به هیچ عنوان از ۵ متر«هم فلز جدید و هم فلز قدیم» تجاوز نمی کند و اگر جایی دیدی بیش از ۵ متر زده شده مطمئن باشید دروغ می‌گویند.

دوستان توجه داشته باشید برخی از فروشندگان با دلیل یونیزه شدن خاک هاي‌ اطراف فلز در طی سال هاي‌ طولانی یا گاز طلا و … از عمق زنی بیش از ۶ یا ۷ متر به بالا صحبت میکنند. مثلاً می‌گویند فلزیاب آن ها ۶ متر! برای فلز جدید و برای فلز قدیم ۱۲ متر! می‌زند. دستگاهی که گاز طلا و خاک آلوده را بزند یعنی جداسازی فوق العاده ضعیفی دارد.از طرف دیگر شعاع این آلودگی خاک بسیار زیاد بوده و دستگاه شما حالت نقطه زنی خودرا از دست می‌دهد و مدام بوق اشتباه می زند.

جهت خرید پانچر (حلال بتن و ساروج) میتوانید با به قیمت های زیر با شماره های زیر تماس بگیرید

ساخت کشور کانادا بوده به قیمت لیتری ۱۲۰۰۰ تومان

در بسته های ۲۰ لیتری به قیمت ۲۴۰ هزار تومان.

در بسته های ۱۰ لیتری به قیمت ۱۴۰ هزار تومان

در بسته های ۵ لیتری به قیمت ۸۵ هزارتومان ارائه میشود

۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶ اقای حسینی مدیر فروش و مشاور تخریب

۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰ اقای احمدی نمایندگی فروش تهران

۰۹۱۳۹۶۱۴۶۸۴ اقای حسینی نمایندگی اصفهان

همه چیز درمورد گنج یاب ها