روش تخریب سنگ

روش تخریب سنگ

روش تخریب سنگ

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های متفاوتی جهت تخریب اجسام سخت نظیر سنگ ، بتن و ساروج وجود دارد.

 

روش های تخریب بتن “سنگ” :

1 – استفاده از مواد تخریبی هجومی (نظیر TNT و دینامیت)

2 – استفاده از روش تخریب با واتر جت (Water Jet)

3 – استفاده از اسید ها و حلال های اسیدی بتن و سنگ (مانند اسید پانچر)

4 – تخریب به کمک وسایل مکانیکی (مثل پیکور)

5 – استفاده از مواد شیمیایی با ایجاد فشار مضاعف (کتراک)

تخریب سنگ - روش تخریب سنگ

 

برای اینکه بهترین روش تخریب سنگ ، ساروج یا بتن را بیابید بهتر است تفاوت بین این روش هارا بدانید و بهترین تصمیم را بگیرید :

 

تفاوت روش های تخریب بتن :

استفاده هرکدام از 5 روش بالا مزایا و معایب خاص خود را دارد که ما قصد معرفی آنرا داریم ، استفاده از مواد انفجاری میتواند تخریب تضمینی با شدت زیاد و سرعت بالا داشته باشد ولی ایجاد صدا و نیاز به مجوز های استفاده باعث شده طرفداران کمتری داشته باشد همچنین قیمت آن مشتریان خاصی را جذب می کند !

استفاده از روش تخریب با واتر جت یا برش با آب روشی بسیار مطلوب محیط زیست است و تخریب آن منظم تر است اما تاثیر تخریبی کمتری دارد و زمان بیشتری برای تخریب نیاز دارد ، خرید دستگاه های آن نیز مقرون به صرفه برای کاربری عادی نیست .

استفاده از اسید های حلال مانند اسید پانچر معایب بسیاری دارند از جمله عملکرد پایین که موجب شده استفاده آنها بسیار کاهش یابد ، اما نسبت به سایر تخریب کنندگان بتن قیمت کمتری دارد .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  انواع تخریب بتن

 

استفاده از وسایل مکانیکی نظیر پیکور برای مکان هایی که مشکل صدا و مقیاس های زیاد است بهترین روش است و میتوان نتیجه مطلوبی از این روش بدست آورد اما خریداری دستگاه های آن مقرون به صرفه نیست و بهترین روش اجاره آن است (بازار کنونی سال ابتدای سال 98 پیکور سبک بین 5 تا 10 ملیون تومان قیمت گذاری می شود.).

استفاده از کتراک میتواند زمان زیادی از شما بگیرد زیرا عملکرد کتراک های با کیفیت نیازمند 2 الی 8 ساعت زمان جهت بهترین نتیجه دارند و مزیت هایی نیز دارند که میتوان به مقرون به صرفه بودن ، بی سروصدا بودن و بدون مشکل بودن برای طبیعت است اشاره کرد .

 

استفاده از روش تخریب مناسب :

استفاده از روش تخریب مناسب نیازمند تخصص در زمینه تخریب است ، با شناخت نوع سنگ ، بتن یا ساروج می توان به روش های مختلفی عمل کرد تا بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان ممکن گرفت .

برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

سایت halalsarouj.ir
🏔 @katrockk 🏔 کانال تلگرام