اسید پانچر چیست ؟

اسید پانچر چیست ؟

اسید پانچر چیست ؟

 

اسید پانچر یا اسید تخریب کننده بتن (اسید ضد بتن – حلال ساروج) جزو محصولاتی است که به منظور تخریب غیر هجومی بتن ، سنگ و ساروج مورد استفاده قرار میگیرد.

اسید پانچر چیست ؟

موارد استفاده از اسید پانچر :
این محصول برای اجسامی که عمق زیاد دارند مورد استفاده قرار نمیگیرد و بیشتر برای تخریب های سطحی از این اسید استفاده می شود ، در مکان هایی که بتن به صورت پسماند خشک شده مانند مخازن میکسر و جاهایی که بنایی به صورت گسترده انجام شده و بتن های اضافه به صورت سطحی جایی ریخته شده اند میتوان با اسید پانچر آنرا شستشو داد .

تمیز کننده بتن و سیمان از سطوح کاشی ، سنگ و سرامیکی و بهترین روش برای پاکسازی ابزار کاری که بتن به آن چسبیده و محکم شده است .

به منظور تخریب سنگ و یا بتن با عمق زیاد و حجم بیشتر نیاز به تخریب با وسایل دیگر است ، این تخریب را میتوان به روش های مختلف انجام داد که در مقاله ای روش های تخریب بتن را شرح داده ایم ، در نتیجه گیری مطلب پیشین بهترین روش برای تخریب بتن در وسعت های زیاد و مکان هایی که بی سروصدا باید تخریب انجام شود کتراک است ، با کتراک میتوانید بهترین نتیجه گیری از این محصول را داشته باشید .

اسید پانچر چیست ؟

معایب و محاسن اسید پانچر :
اسید پانچر را در وسعت های بسیار زیاد نمیتوان استفاده کرد و تنها برای سطوح با قطر کم مناسب است ، این اسید بسیار قوی بوده و برای استفاده از آن شرایط ایمنی خاصی نسبت به سایر محصولات تخریب کننده بتن نیاز است ، ساختار یکسانی ندارد و برای هر نوع بتن یا ساروج یک نوع اسید پانچر خاص ساخته می شود .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  پلمپ ساروج

در جاهایی که رطوبت زیاد باشد و یا آب بر روی بتن و یا ساروج باشد نمیتوان از این محصول استفاده کرد ، اما از ماده کتراک میتوانید به راحتی استفاده کنید .

برای تمیز کردن سطوح و ابزار بسیار مناسب است و میتواند بتن را از سطح انها به راحتی پاک کند ، برای پاکسازی نیاز است تا ابزار را درون سطل اسید به مدت 20 دقیقه بگذارید و با آب سرد آب بکشید تا کاملا تمیز شوند .

 

با استفاده از ماده تخریبی کتراک میتوان ساروج را تخریب کرد ، حال میخواهیم توضیحی در مورد چگونگی اطلاعات در اختیار شما قرار دهیم !

ساروج چیست ؟
ساروج ماده ی سخت شده که متشکل است از آهک ، خاکستر ، فضله حیوانات و خاک رس که با نسبت مشخصی ترکیب شده و مانند بتن میتواند سخت شود ، از این ماده به عنوان مصالح ساختمانی در ساخت پل ها ، ساختمان ها ، سد ها و بناهایی که نیازمند پایه های بسیار سخت و قوی هستند ، استفاده می شده است .

 

اسید پانچر چیست ؟

این ماده در طول سالیان سال با فشار های محیطی و همینطور برخورد آب سخت تر و فشرده تر می شود و همینطور تخریب آب بسیار سخت تر می شود ، کتراک ماده ای است که هرچه جسم سخت تر باشد باعث تخریب بیشتر ، سریعتر و راحت تر می شود .

از ساروج در قسمت هایی که درب های گنجینه ها و دفینه ها قرار دارند بسیار استفاده می شود ، برای تخریب این گونه اجسام سخت در مکان های بسته و محفوظ استفاده از مواد تخریبی مانند TNT و دینامیت میتواند بسیار خطر آفرین باشد و بهتر است از تخریب کننده های بی صدا استفاده شود .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  اسیدی که سنگ را حل میکند

کتراک ماده ای است که برای تخریب اجسام سخت نظیر ساروج ساخته شده است ، هرچه سختی ساروج بیشتر و تراکم آن بیشتر باشد عملکرد کتراک میتواند بهتر باشد .

از کتراک میتوان برای تخریب بتن در مکان های بسته و سخت استفاده کرد و بهترین جواب دهی ممکن را خواهد داشت ، برای استفاده از کتراک حتما باید آموزش استفاده از کتراک را مطالعه نمایید تا بهترین نتیجه از استفاده این محصول را بگیرید .

 

اسید پانچر چیست ؟