برش بتن

برش بتن

برش بتن

 

 

<a href=برش بتن" width="1200" height="675" data-lazy-src="http://katrock.ir/wp-content/uploads/2018/11/saa-2_0.jpg" data-lazy-srcset="http://katrock.ir/wp-content/uploads/2018/11/saa-2_0.jpg 1200w, http://katrock.ir/wp-content/uploads/2018/11/saa-2_0-300x169.jpg 300w, http://katrock.ir/wp-content/uploads/2018/11/saa-2_0-1024x576.jpg 1024w" data-lazy-sizes="(max-width: 1200px) 100vw, 1200px" data-was-processed="true" />

برش بتن

برش بتن

برش بتن عملیاتی است که طی آن بر مبنای نیازهای متنوعی که امروزه وجود دارد تغییری در وضعیت بتن به وجود می آید. حال با توجه به نیاز پروژه عملیات برش به روش های متفاوت انجام خواهد شد.

برش دادن بتن

برش بتن به عنوان یک روش نوین و مناسب برای حذف تمام یا قسمتی از یک سازه بتنی جایگزین روش های سنتی شده است. در روش های جدید برش بتن بر نکاتی همچون عدم ایجاد آلودگی صوتی، عدم ضربه به فنداسیون، دقت در برش و … توجه شده است. امروزه در بسیاری از موارد برای حذف قسمتی از یک سازه بتنی دیگر مهندسان اجازه استفاده از ابزارهای آسیب رسان را نمی دهند. در زیر به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم.

images 7 1 - برش بتن

انواع روش های متداول برش بتن :

برش بتن

۱٫ استفاده از کاتر : یکی دیگر از روش های متداول برش بتن استفاده از دستگاه های کف بر یا به اصطلاح همان کاترها می باشد. در این روش از دستگاه های کاتر برقی و دیزلی که دارای دیسک های الماسه در سایزهای مختلف می باشد استفاده می شود و شیارهای تا عمق ۴۰ سانتی متر به صورت خطوط کاملا مستقیم در بتن ایجاد می گردد. موارد استفاده از کاترها جهت برداشت قسمت های خراب کف خیابان ها و سالن ها جهت ترمیم، ایجاد راهگاه های عبور آب و تاسیسات در کف سالن ها، برداشت کامل کف سالن ها یا پل ها، باز کردن حفره های عمقی در کف سالن ها و … می باشد. مهمترین برتری این روش نسبت به برش سیمی دقت بسیار بالاتر در برش و ایجاد صافی سطح مناسب در دیواره برش خورده می باشد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  برش بتون و برش سنگ

۲٫ اسپلیتر : دستگاه تخریب و پیشروی بسیار پر قدرت اسپلیتر نیروی بسیار زیاد معادل ۴۰۴۸ کیلو نیوتن معادل ۵۰۰ بار از داخل سنگ و بتن وارد می کند و سخت ترین سنگ های موجود در دنیا به توسط ایناسپلیتر از هم فرو می پاشد و اساس کار این دستگاه به گونه ای است که ابتدا در دل سنگ یا بتن از طریق پرفراتور یک چال حدود ۵۰ سانتی متر یک سوراخ ایجاد می کنیم و سپس گوه های جک اسپلیتر را داخل سنگ گذاشته و از آن فاصله می گیریم و به مدت چند ثانیه و با نیروی هیدرولیکی پر قدرت که از طریق پاور پک سیال تامین می شود همانند اینکه شما سیب را از گودی بالای سیب به راحتی می توانید به دو قسمت تقسیم کنید این دستگاه هم سنگ را به دو قسمت تقسیم می کند.

۳٫ برش بتن یا سنگ با کتراک (katrock) : کتراک ماده ایست منبسط شونده که برای ایجاد ترک در سنگ و بتن استفاده می گردد البته این روش برش بتن در مواقعی انجام می گیرد که دیگر روش های برش بتن امکان پذیر نباشد اما در مورد سنگ بهترین و موثرترین روش برش می باشد. این پودر پس از مخلوط شدن با آب، به صورت دوغاب در درون چال های از پیش حفاری شده ریخته می شوند و پس از مدتی در اثر پدیده هیدراتیزاسیون و آبگیری، دوغاب حاصله تا چندین برابر خود افزایش حجم می دهد و در اثر این افزایش حجم، یک تنش فشاری بالایی به دیواره چال ها وارد می کند و این تنش در نهایت موجب شکسته شدن دیواره چال، در نقاط ضعف موجود در اطراف دیواره می گردد. با حفاری و آرایش چال ها در جهت های خاص می توان شکسته شدن دیواره چال ها را هدایت نمود و در نهایت قطعات سنگ و یا بتن را به طور دلخواه برش داد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  برش بتون مسلح سنگ

۴٫ برش با سیم الماسه : برش بتن با استفاده از دستگاه سیم برش و سیم الماسه مخصوص برش بتن ، یکی از جدیدترین و پر استفاده ترین روش های برش بتن مسلح می باشد. به وسیله این عملیات می توان اشکال مختلف و با هر ابعادی را در سازه بتن ایجاد نمود. از ویژگی های این روش، توانایی انجام برش در هر نوع سطوح عمودی ، افقی و شیبدار و حتی در ارتفاعات بلند می باشد. این روش نسبت به سایر روش ها مزایای از قبیل عدم محدودیت ابعاد برش، عدم ایجاد آلودگی صوتی، دقت ابعادی بالا، سرعت برش بالا و پیوستگی برش را دارا می باشد.

کتراک یکی از اصلی ترین محصولات شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵– ۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶  اقای حسینی مدیر فروش و مشاور تخریب

۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰ اقای احمدی نمایندگی فروش تهران

اقای حسینی نمایندگی اصفهان    ۰۹۱۳۹۶۱۴۶۸۴

ارسال با اتوبوس و باربری به تمام نقاط کشور و تهران  ارسال با پیک وخرید حضوری

ادرس دفتر فروش : تهران . خیابان آذر بایجان . بین خیابان کارون و قصر دشت . روبروی پمپ بنزین . پلا ۱۰۰۵ .واحد ۴

قبل از مراجعه حتما هماهنگ شود . ساعت کار از ۹:۳۰ صبح تا ۲۰   ۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵-۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

ادرس انبار تهران : میدان قزوین. خیابان قزوین . روبه روی شهرداری . گاراژ رامین . پلاک ۳۱ . اقای دربانی.

قبل از مراجعه حتما تماس گرفته شود . ساعت کار شنبه تا چهارشنبه  ۹ تا ۵ بعد از ظهر -۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰