کتراک ۲ ساعته

کتراک ۲ ساعته

کتراک ۲ ساعته

 

 

کتراک 2 ساعته

فروش کتراک ۲ ساعته

برای خرید فقط تماس بگیرید

کتراک
کتراک از جمله مواد غیر منفجره شیمیایی در معادن می باشد که با استفاده از اعمال نیروی کشش در دیواره چال باعث شکست سنگ می گردد . کتراک به گونه ای عمل می کند که گاز و حرارت بالایی تولید نکرده ولی عمل شکست را تقریبا مانند انفجار انجام می دهد .
آماده سازی کتراک
ماده شیمیایی کتراک در اثر اختلاط با آب جهت انجام عملیات تخریبی به کار می رود . که برای این اختلاط توجه به نکاتی ضروری می باشد .
طراحی چالها

فاصله بین چالها بایستی بر طبق الگویی رعایت شود . فرمول تجربی که در اجرا عموما جهت طراحی فواصل چالها استفاده می شود به صورت زیر می باشد .

در حالیکه به صورت تئوریک و در کاتالوگهای مختلف جداول گوناگونی وجود دارد که از آنها می توان جهت تعیین ضرایب مورد استفاده در فرمول محاسبه فواصل چالها ، در این روش استفاده کرد . فرمول به صورت زیر می باشد :
ضریب * قطر چال = حداکثر فاصله چالها ( میلی متر )
ضریب مورد نظر در فرمول بالا را می توان از طریق جداول مخصوصی که برای تعیین مقدار این ضریب تهیه شده است ، استفاده کرد . جدول تعیین ضرایب بر اساس داده های تجربی در سر معادن بدست آمده است .
چگونگی استفاده از کتراک
کتراک را به نسبت ۳ به ۱ با آب مخلوط کرده ، شپش دوغاب حاصله را به مقدار معین تا %۸۰ ارتفاع چال را پر می کنمیم . سپس سر چال را با گوه چوبی می کوبیم تا در چال کیپ شود . سپس پس از دو ساعت از ریختن کتراک در داخل چال ، فعل و انفعالات شیمیایی انجام می گیرد و تولید گاز می کند . در اثر فشار گاز گوه چوبی مقداری به سمت بالا حرکت می کند . لازم به ذکر است که بایستی دقت شود تا ۲ ساعت پس از ریختن دوغاب در داخل چال مجددا پتکها را در داخل چال بکوبیم . برای اینکه کتراک عمل شکستن را به طور کامل انجام دهد بایستی ۱۲ ساعت به آن فرصت داده شود

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  کتراک چیست؟

کتراک ۲ ساعته ساخت شرکت نگین کرکس کیلویی ۳۵۰۰ تومان در بسته بندی ۲۵ کیلویی قیمت کل۸۷ هزار تومان
این تنها مدل ایرانی ۲ ساعته در ایران می باشد و مشابه دیگری یا برند دیگری ندارد